بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
سوژه هفته: نقدی در نکوهش هجمه به "ریاست سازمان بورس": چرا ما ایرانی‌ها همیشه به دنبال مقصر می‌گردیم

"سودها" ناشی از نبوغ و ضریب هوشی بالا و "ضررها" نشانه ناکارآمدی همه، به غیر از خودمان 

یکی از موضوعاتی که در هفته‌های گذشته، در بسیاری از وبسایت‌ها و کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه بازار سرمایه به آن پرداخته شده، نقش ریاست سازمان بورس، دولت و مجلس در شرایط کنونی بازار سرمایه می‌باشد.
کد خبر : ۲۷۴۹۷۵

به گزارش بورس نیوز، یکی از موضوعاتی که در هفته‌های گذشته، در بسیاری از وبسایت‌ها و کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه بازار سرمایه به آن پرداخته شده، نقش ریاست سازمان بورس، دولت و مجلس در شرایط کنونی بازار سرمایه می‌باشد. حال بیایید با هم از منظر و نگاهی متفاوت به این مسئله نگاه کنیم:

البته همانگونه که بسیاری از فعالین بازار سرمایه می‌دانند هجمه به روسای سازمان بورس در شرایط رکود بازار سرمایه مربوط به امروز و دیروز و سال گذشته نیست بلکه این موضوع به عادتی کهنه و ناراحت کننده در بازار سرمایه کشور تبدیل شده است.

به عبارتی اگر شما در سه سال گذشته "گری گنسلر" رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا هم به عنوان ریاست سازمان بورس ایران معرفی می‌کردید، تا امروز شاهد تقدیم هزاران هزار ناسزا، شب نامه، لابی گری برای عزل و ...، به وی بودیم. اصلا انگار ما ایرانی‌ها عادت کرده ایم که در هر شرایطی به دنبال مقصری به غیر از خودمان بگردیم. 

شاید نگارنده نیز با نوع انتخاب، مدارک تحصیلی و سابقه علمی و مدیریتی آقای عشقی به عنوان ریاست سازمان بورس موافق نباشد و در جای خود نیز انتقادات بسیاری به عملکرد ایشان هم وارد است، اما اینکه تنها ایشان مقصر اصلی رکود و افت قیمت سهام شرکت‌ها و زیان عده‌ای از سهامدار باشند، فرضیه مضحکی است که تنها در بازار بورس ایران خریدار دارد.

بی شک یکی از بزرگترین نشانه‌های بلوغ روانی و پختگی در انسان ها، مسئولیت پذیری و پذیرش نقش خود در مشکلات به وجود آمده است که متاسفانه عدم مشاهده این رفتار نه در بازار بورس، بلکه در بسیاری از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه، نشان دهنده عدم بلوغ طیف وسیعی از هموطنانمان می‌باشد.

مصداق این موضوع و عدم پختگی فکری را به راحتی می‌توان در به وجود آمدن جوی عجیب علیه ریاست سازمان بورس و شانتاژ عجیب‌تر رسانه‌ها وبعضی از کانال‌های مرتبط به بورس در روز‌ها و ماه‌های گذشته مشاهده نمود.

در این راستا، احتمالا شکل گیری نظر سنجی‌هایی با محتوای یافتن مقصر اصلی شرایط بازار سرمایه کشور از میان دولت، مجلس و رئیس سازمان بورس در وبسایت‌ها و کانال‌های تلگرامی که مدیران آن‌ها دم از روشنفکری و تسلط به تحلیل شرایط دارند، ناشی از ۳ موضوع می‌باشد:

۱-    یا این دوستان به واسطه جذب مخاطبان بیشتر، به نشر موضوعاتی عامه پسند و فاقد پشتوانه‌های علمی می‌پردازند که در این صورت ادعای روشنگری، روشنفکری و علم محور بودن اظهارات این دوستان، با سوالاتی جدی روبروست.

۲-    یا هنوز این دوستان به مانند بسیاری دیگر از سرمایه گذاران آماتور فعال در بازار سرمایه، به دنبال توجیه نمودن عدم سودآوری سهام و صنایع معرفی شده (سیگنال فروشی) توسط خودشان می‌باشند. (به عنوان مثال علاقه وافر و تبلیغات یکی از این دوستان به صنعت بانکداری جالب توجه می‌باشد)

۳-    شاید این عزیزان هنوز به بلوغ روانی و علمی نرسیده اند و متاسفانه با باور‌های نادرست خود به بسیاری از فعالین آماتور بازار سرمایه آدرس غلط می‌دهند. 

"سودها" ناشی از نبوغ و ضریب هوشی بالا و "ضررها" نشانه ناکارآمدی همه، به غیر از خودمان 

سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ را به یاد آورید، شاید در آن زمان به واسطه رشد عجیب و خجالت آور قیمت بسیاری از سهام شرکت‌های بی کیفیت از هر ۱۰ نفر فعال در بازار سرمایه، ۹ نفر آن‌ها حتی نام رئیس سازمان بورس را هم نمی‌دانستند.

چرا که احتمالا به دست آوردن سود‌های بادآورده و یک شبه تعداد کثیری از سرمایه گذاران بازار بورس به نحوه مدیریت رئیس سازمان بورس ربطی نداشت و عمدتا ناشی از:

•    سطوح ضریب هوشی بالا در حد بزرگترین دانشمندان دنیا 

•    قدرت بالای تحلیل، نبوغ خارق العاده در آنالیز روند قیمت سهام

•     ارتباطات گسترده در حدی که با یک یا دو واسطه به وزیر اقتصاد وصل بودند

•     انباشت بالایی از علوم مالی، اقتصادی، مالی رفتاری، کامپیوتر 

بود. اما به ناگاه و با فروکش کردن هیجانات و تخلیه حباب قیمتی بسیاری از سهام در بازار سرمایه، همان نخبگان، نوابغ و اساتید علوم مالی، امروز اصلی‌ترین مدعیان مدیریت ضعیف رئیس سازمان بورس می‌باشند.

آیا میزان ضریب هوشی بالا و قدرت بالای تحلیل شرایط و ارتباطات گسترده این دوستان نتوانست سیگنال خروج از سرمایه گذاری در بازار سهام را برای این دوستان صادر کند. حالا دیگر همه مشکلات و ضرر‌های شناسایی شده در پرتفو‌های بورسی این اساتید سابق، مربوط به ضریب هوشی آقای عشقی است تا ضریب هوشی خودشان؟

داستان شاگرد نانوایی که با جمع آوری پول مردم یک روستا به واسطه توان ایشان در نحوه خرید و فروش و معامله سهام در کد‌های آنلاین را به خاطر دارید؟ کسی امروز از آن شاگرد نانوا و یا بسیاری از کسانی که سرمایه‌های مردم بیچاره را نابود کردند خبری دارد؟ شاید او هم مقصر را دولت روحانی، رئیس بانک مرکزی، دولت رئیسی و آقای عشقی می‌داند.

شاید بهتر باشد همانگونه که همیشه سهم بالایی از پیروزی هایمان را به توانا‌هایی های خودمان نسبت می‌دهیم، حداقل ۱۰ تا ۲۰ درصد از شکست هایمان را هم خودمان به گردن بگیریم.

آقای عشقی مقصر است، چون دستمان به کسی دیگر نمی‌رسد:

بهتر است برخی از مدعیان بازار سرمایه همانند ما، نگاهی به وظایف ریاست سازمان بورس بر اساس اساسنامه این سازمان بیاندازند: 

الف - اجرای مصوبات شورا و هیات مدیره.

ب - انجام هر نوع معامله قطعی، شرطی، رهنی، اجاری و انعقاد کلیه قرارداد‌ها به نام سازمان و تغییر و ..

 پ - اقامه و تعقیب و دفاع از هرگونه دعوی اعم از حقوقی (مدنی) و کیفری و ثبتی و ... و انصراف...
ت - افتتاح حساب به نام سازمان نزد بانک‌ها و موسسات مالی.

ث - تهیه و تنظیم بودجه، ترازنامه، حساب درآمد و هزینه، برنامه‌ها.

ج - اتخاذ تصمیم نسبت به کلیه امور جاری سازمان که در این اساسنامه صراحتاً جزو وظایف ...

چ - انجام سایر وظایف و ماموریت‌هایی که از طرف شورا یا هیات مدیره به وی محول می‌شود.

آیا شما جایی در وظایف ریاست سازمان بورس، وظیفه‌ای با موضوع افزایش سودآوری شرکت ها، کمک به رشد غیر منطقی بازار سرمایه، اصلاح پرتفوی بورسی و کمک به رشد سهام معرفی شده از سوی لیدر‌های تلگرامی نظیر کلاغ خبرچین، پلنگ اصفهان، کاظم بنیادی و ...، می‌بینید؟

به راستی به غیر از فعالیت‌های نظارتی (که اتفاقا از دید نگارنده نیز از نقاط ضعف برجسته و غیر قابل  چشم پوشی ایشان می‌باشد) چه انتظاری از ریاست سازمان بورس دارید؟ 

آیا کسی می‌تواند از دوستانی که به واسطه سیگنال‌های منتشره در فضای مجازی و یا سوپر مارکت محله زندگیشان سهم می‌خرند بپرسید که شما که حتی نمی‌دانید سهام چه شرکتی را در چه صنعتی خریداری کردی، چه انتظاری از رئیس سازمان بورس دارید؟

بیایید برخی از موضوعات و ضعف‌هایی که به آقای عشقی منتسب می‌شود را موشکافانه‌تر بررسی کنیم:

۱-    جنگ غزه و عرضه‌های سنگین در روز‌های گذشته:

انتشار نظر سنجی‌های عملکردی در خصوص آقای عشقی در کانال‌های تلگرامی و سایت‌های بورسی، پس از جنگ غزه به اوج خود رسیده است. 
نگارنده می‌پرسد، آیا جنگ و درگیری بین یکی از گروهک‌های تحت حمایت ایران با کشور جنایتکار اسرائیل که می‌تواند باعث تغییر چشمگیر معادلات سیاسی و بین المللی ایران گردد، نمی‌بایست تاثیری در رفتار سرمایه گذاران بازار سهام و افزایش عرضه‌ها داشته باشد؟

آیا مسئولیت روابط بین المللی ایران با دیگر کشور‌ها که تاثیرات فراوانی هم در زمینه سرمایه گذاری و بازار سهام کشور دارد بر عهده جناب عشقی است و یا وزیر امور خارجه، رئیس جمهور و رهبر جمهوری اسلامی در این خصوص تصمیم می‌گیرند؟

۲-    نرخ خوراک پتروشیمی‌ها:

علی رغم عملکرد بسیار ضعیف نهاد‌های نظارتی در موضوع دسترسی برخی ذینفعان بازار سرمایه به رانت خبری مرتبط با نرخ خوراک واحد‌های پتروشیمی، آیا آقای عشقی مسبب افزایش نرخ خوراک بوده است؟ آیا ایشان و اعضای شورای عالی بورس خود را به هر دری نزدند تا جلوی اجرایی شدن این مصوبه را بگیرند؟

با توجه به بودجه ضعیف ارائه شده و عدم کاهش موثر هزینه‌های دولت متناسب با درآمدهایش در سال ۱۴۰۲، به نظر شما نقش رئیس سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصادی دولت در موضوع افزایش نرخ خوراک واحد‌های پتروشیمی با هدف جبران بخشی از کسری بودجه، پررنگ‌تر است یا آقای عشقی؟

۳-    افزایش شدید زیان خودروسازان و تلاطم‌های بازار سرمایه:

به نظر شما سوء مدیریت‌های موجود در بدنه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به آقای عشقی ربط دارد و آیا ایشان می‌تواند شخصا به بهود کیفیت و به سود رساندن این دو شرکت کمک نماید تا شورای رقابت از مواضع خود کوتاه بیاید؟

از نگاه نگارنده شاید یکی از نماد‌های عملکرد ضعیف ایشان در دوران مدیریتی اظهار نظر‌ها و حمایت‌های همه جانبه ایشان از فروش خودرو در بورس کالا و یا قیمت گذاری محصولات دو شرکت خودروسازی ایرانخودرو و سایپا می‌باشد.

این همه اظهار نظر و دفاع از نوع تولید این دو شرکت شاید به مذاق بسیاری از فعالین بازار سرمایه خوش بیاید، ولی از نگاه نگارنده در شان ریاست یکی از مهمترین نهاد‌های اقتصادی کشور نیست؛ بنابراین چه در زمینه خروج معاملات خودرو از بورس کالا و چه در زمینه قیمت گذاری محصولات خودرو سازان، نهاد‌های تصمیم گیرنده دولت (وزارت صنعت) و شورای رقابت می‌باشند و نه رئیس سازمان بورس.

 

سخن آخر:

احتمالا شما نیز افراد بسیار زیادی را دیده اید که در مسیر مسافرت به شهر‌های شمالی کشور بار‌ها و بار‌ها زباله‌های خود را در کنار جاده ها، درختان و ...، پرتاب می‌کنند، اما با دیدن زباله‌هایی در ساحل دریا به اکثر مسئولین کشور به دلیل کوتاهی در نظافت ساحل، ناسزا می‌گویند.

چرا همیشه تمام مشکلات ناشی از حکومت، دین، دولت، مدیران و ...، است و خودمان در مشکلات هیچ نقشی نداریم؟ چند نفر از متضررین بازار سهام در سال‌های ۱۳۹۲ یا ۱۳۹۹ به دنبال یافتن راه‌ها و مطالعه استراتژی‌هایی برای مدیریت سرمایه، حد ضرر و یا فروش به هنگام سهام، رفته اند؟ چند درصد از این عزیزان برای ارتقاء سواد مالی و علوم سرمایه گذاری خود کوشیده اند؟ آیا هنوز هم معتقدیم که ریشه تمام شکست‌ها و زیان‌های شناسایی شده در پرتفوی سرمایه گذاریمان ناشی از ضعف مدیریتی دیگران می‌باشد؟

حال شما بگوئید سهم ما در کاهش سرمایه مان بیشتر است یا آقای عشقی؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سهامدار خرد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
بورسو عشقی کشت.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
بورس نیوز چرا این نامه مدت انتخاب نحوه انتخاب امید نامه وهزاران قانون مفسدانهرا به تحلیل ونقد نمیگزاری
سحر
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
پس با این اوصاف که شما میگی هویج پخته جای عشقی باشه هم فرقی نمیکنه
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
در ایران نبوغ مدیریتی و هوش هیجانی لازمه مدیریت است و اگر قرار باشد بر اساس یک سری دستورالعمل های و رویه های کار کرد که می توان یک کارشناس ساده مالی بدون تجربه را مدیریت سازمان گذاشت نقش مترسک و مدیر همینجا ها مشخص می شود
امین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
لازم است جمله شهید چمران را یاداوری کنم
""می‌گویند تقوا از تخصص لازم‌تر است، آن را می‌پذیرم، اما می‌گویم: آنکس که تخصص ندارد و کاری را می‌پذیرد، بی‌تقواست""
خوب جناب عشقی شما که مدرکت مرتبط نیست و نشان داد در این مدت هم که کار بلد نیستید پس حتما شما......
ساناز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کریم تو مسلمون نیستی.......
محمدامین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
میشه بفرمایید کت تن کیست.....
قطعا امثال آقای محمد رضا پور ابراهیمی(مافیای بورس) کسی در راس قرار می دهیند که بله قربان گو باشد.
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
الگوریتم ها
رشد صندوقهای قارچ گونه
عدم شفافیت سازمان بورس در خصوص اخبار
همگی ضعف مدیریت بورس است نه سهامداران
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
این مدیر بورس که میخواست استعفا دهد دید نه خوب نون دونیه منصرف شد حالا تو این بازار نابسامان خوب چسبیده بکار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۶
ببینید قران ودستورات قران همه شفاف وهمگانی فهم هست برای گسانیگه اهل خواندن ونوشتن ودرگ کردن هستند ومدیرانی از قران امدند همجون خاتم الانبیاوامامان وپیروانش گهبراساس قران مدیریت کردند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
اجازه دهید حالا که انتقاد از ما ایرانی ها در هجمه های بروز مشکلات شد مطلبی گفته شود: در حالی که فردی (با توجه به تخصص مورد ادعایش) در حوزه کاری جهت مدیریت و سامان بخشیدن به امور منصوب میشود و حقوق های نجومی دریافت میکند در حالی که هیچ بحرانی بوجود نیامده!! و بعد از بوجود آمدن مرحله ورود به بحران نه تنها مدیریتش، بلکه تمهیداتی در مراحل اولیه نمی اندیشد! و ناتوانی خود را با انواع و اقسام بهانه ها توجیه میکند ... و افرادی که از سو مدیریت این فرد لب به انتقاد میگشایند ... یهویی افراد دلسوزی از ایرانیان پیدا میشوند و با تغییر موضع 180 درجه ای تمام گناهان و ناتوانی های مدیر بی لیاقت را به گردن جمع میاندازند در شگفتم؟!!
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
همه بدن فقط عشقی خوبه
ارسلان
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کدام سود ؟ اجاره بها وقیمت مسکن ومواد غذایی و ....سر بفلک کشیده !!!! سهامداران هم حدود 4 سال استکه ضررهای سنگین دارند !!! دروغگویی حدی داره ! هرروز به بهانه ای ! شرکت فروش ودر آمد وسودش بالا میره ارزش سهمش پایین میاد !!حالا هم غزه ولبنان واسراییل در قیمت سهام تاثیر گذاشته است
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
این چه مریضیه که در حال ترفندهای مختلف برای ریزش قیمت سهم ها هستند برای مثال: p/e سمها را پایین می آورند تا قیمت سهم پایین دستی های نفتی مثل شبهرن، شرانل، شسپا و... پایین بیاد، بیش از ۳ سال است که جز آزار و اذیت سهامداران حقیقی چیزی برای بورس عاید نداشته اید، بدانید در هر سهمی یک فرد حقیقی هم که باشد این مارموزیها جز ایجاد نفرت از برنامه ریزها چیز دیگری نمی تواند داشته باشد.
تخلف کارگزاری اطمینان سهم
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
باسلام و احترام
لطفا از مسئولان نظارتی سازمان بورس پیگیری کنید علت ممنوعیت معاملات آنلاین در کارگزاری اطمینان سهم از اول شهریور 1402 تا آبان 1402 چیست؟هنوز این ممنوعیت معاملات هر روز از طریق سایت آنلاین کارگزاری توسط مدیر معاملات برای همه سهامداران آنلاین اعلام میشود.
متاسفانه پذیرش کارگزاری اطمینان سهم پاسخگوی سهامداران نیستند.در شهرستانها نمایندگی ها پاسخگو نیستند.
این چه وضعی است اگر کارگزاری تخلف کرده اعلام کنند تعطیلش کنند.اگر هم تا مدت خاصی محدودیت معاملات دارد اعلام عمومی کنند.
در بسیاری از شهرستانها فقط یک کارگزاری وجود دارد و مردم مجبورن فقط از آن کارگزاری پیگیر سهامشان باشند.
خیلی ها سهام خریده اند و الان نمیتوانند فروش بزنند و کارگزاری اطمینان سهم هم اجازه تغییر ناظر نمی دهد.
لطفا پیگیری و اعلام عمومی کنید.باتشکر
رضایی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
با سلام
اینکه جنابعالی می فرمایید در ایجاد مشکلات همه ما مقصر هستیم گزاف نگفته ای > اما مدیریت خیلی تاثیر دارد : بنده همین قدر می دانم که تعداد برگه سهام یک شرکت مشخص است و بازار را هم میبینم که قیمت محصولات عرضه شده از آن شرکت روز به روز بالا می رود پس هیچ دلیل ندارد که شرکت زیان ده باشد و سهام افت کند مگر اینکه ارزش واقعی سهام در موقعیکه وارد بورس شده باشد غیر واقعی بوده باشد و هیچ دلیلی نمی توان پیدا کرد که ارزش عرضه اولیه بعد ازمدت کوتاهی از ارزش پایه کمتر شود مگر آقایانی که ارزش پایه را قیمت گذاری کردن قیمت واقعی نباشد و اینکه مسئولین متاسفانه سواد لازم را در جایی که قرار گرفته اند ندارند واقعیت امروز کشور ماست و غیر قابل انکار است و مطمئن باش که تاثیر یک مدیر توانمند از من یک شخص عادی بسیار بیشتر است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷
من یک سوال دارم آقای عشقی ایرانخودرو ۳۰۱ میلیارد برگه چاپ کردند امروز از زیان درآمد که زیانش شده ۴۰ همت؟ یا سایپا یا اونها هم نابغه نیستند! من طرف سوالم آقای عشقی هست چون ایشان گفتند فضایی هست که پاسخگویی می فرمایند/ یک درخواستم دارم توروخدا شستا را دیگر در باتلاق زیان نبرند عزیزان ، ذوب که احوال خوبی ندارد را اوراق چاپ نکنید به همون میزان استهلاک را روی کاغذ می آورید نوابغ محترم اونطرف داری بدهی چاپ می کنید! آقای میدانند چه افرادی کم سوادی به سازمان بورس اجحاف می کنند اون نماینده بورس در مجلس که مایه شرمساری هست برای یک مملکت یک ...را گذاشتند نماینده هشتاد میلیون مهندس و دکتر واقعی دانشگاه امیرکبیر که اختیار ظاهر و کلام خودشم نداره تاسف دارد هیچ عیبی هم ندارد بیسواد که از تلافی جویی بیشتر به شعورش خطور نمیکنه هرجی شدکتها را در زیان ببری اتفاقا بیشتر مالکیتشون جمع آوری میشه حواسمون به تبعات تصمیمات باشه نماینده میدان میوه تره بار و لبنیاتی و سیلی زن های لمپن وقتی میشوند مسئول کار انتظار دیگری هم نمیره، بنظرم خیلی مواردم آقای عشقی چاره ای در تصمیمات نداره وقتی با این حجم از هرج و مرج روبروست یکاری ایشان انجام دادن که جلوی نوسانات را بگیره خوب بود ارتباط بین اوراق بهادار و سهام خوب بود ولی ولع و فساد زیاد است ظاهرا نیگویند کنترل فساد این بزرگترین فساد که بازار شرطیست یا قرمز قرمز یا سبز سبز ، اختیار به بازار گردان خودش مداخله در امر بازاره ، برای شرایط فرس ماژور هست متاسفم ولی ریشه بسیاری از اشکالات از زمان قالیباف اصل نادیده گرفته شد در یک فرصت کوتاه آمدند و رفتند و مدام اختیار به سبدگردان و تجدید ارزیابی دادن آقایون نماینده معافیت برای سود آوریه !شما که میگی سودآوری شرکت مهم نیست حیف ...که باید کنار اسم شما بیاورند مالیاتو از سود آوری برای کشور که نمیگیرند ، تشویق به ایجاد استهلاک دارید تاسف شما تنها منشاء گرمایش زمینی نماینده نیستی چون چربی، خون را به مغز طمع کار و بی سروپا نمیرساند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
به با اجازه علامه های نگارنده و آن ...ن نشورهای کارشناس که خبره هستن و ما نبوغ نداریم ، یک فوق لیسانس مهندسی زمین شناسی ، دکتر تخصصی مکانیک زمین و سنگ و دارای مدرک هوانوردی در سطح تجاری هستم و حق و اجازه هتک حرمت هم نداره کسی به مردم داشته باشه در صورتی که اگه روی کاغذ بیاد سواد ابتدایی هم نداره، خیلی جالبه داشتم با یکی از همین به اصطلاح کارشناسان که زحمت تدوین این موجه سازی های تاریک را تقبل فرمودن و لطف داشتند یک نمونه رکورد همین همکاران شما را نه درین تحریریه در کل همین بازار که مسئولیت دارند خدمتتون ارائه کنم

آنوقت معلوم میشه که کی باسواده اگر اینحجم از مزاحمتی که برای نظرات خود مردم درست میکنند

وقتی باب میل نیست جوری آبروی صاحب نظرانی که خیلی قصد دارن از مابهتران معرفی کنند خودشان یموقع دیدن یه چیزی مطرح شد که شعوریکه تلافی جویی را بجای شنیدار ترجیح میده از خجالت جلوی همین ملت آب بشه بره زیر زمین ،

ملت خیلی نجابت هم بخرج دادن بازیچه همین کارشناسانی که براشون credit صادر کردید شدند
در سال ۹۹ در همون سال نودونه همین افراد واجد شرایط سازمان بورس سیگنالهایی دادن که با همان علم سازگار نیست
تک  تکش هم موجوده فکر کنم آبرویی برای خیلیا نمونه ،یا آن ..که هر هفته بیست تا سهم لیست میکنه قیمت میده از مدیران ..بورسه

بعد صفحه اینستاگرامی داره و تهش مینویسه صرفا نظر شخصی و هزار بند و تبصره میاره این با سواده ،باشعوره این جاش تو طویله م نیست یه همچنین احمقی که از ..بورسم هست
میاد لیست میده سهم معرفی میکنه برای عموم تهشم
مسئولت نظرات را با خود مردم میگذاره چه قدر مردم بی احترامی تحمل کنند ،

فقط باید تملق باشه که بشه منطق و سواد و دانش، طرف کارشناس بورسه با معدل ۱۶ از دانشگاه نراق من سه تا جوان عالی رتبه علوم انسانی میارم ایشانم بیاد از ده تا سوال دوتا سوال را جواب دادن و خیس عرق نشد چهل کیلوگرم وزن کم نکرد همونجا میگیم باسواد ،با مردم از سر لج درآمد نهایت همون بیسوادی و بیشعوری اون افرادیه که در بالا نکوهش میکنید خودشون اول صف اند وقتی پشت تلفن کارگزاری بجای کارخودش مزاحمت  اطلاعات شخصی کاربران را انجام میده که رکوردش دست متخصص آی تی ثبته اینا سواده اسمش، حق دفاع تک تک اینا محفوظه بشرطی که تجادل نداشته باشند با مردم مردم مریض نیستند اینقدر از عده ای فاقد اخلاق سراسر عقده منزجر باشند!

مردم انفدر باسواد هستند با دوکلام بفهمند طرف کیه ولی اونی از تریبونی اتفاقا از کارگزاریهای بورس در سال نود ونه سهمی را به مردم میگه تا ۲۰۰۰۰۰ تومان میره ،اینو هم مقاله ای داری راجبش بنویسی بورس نیوز؟
یا تریبون عقده گشایی افرادی شده که سواد شخصی و فرهنگی زیر صفر دارند که اینقدر بغض براتون انشاء کرده اند!
بیسوادی ما خیلی باشرفتر و ارزشمندتر از باسوادی اینا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
به با اجازه علامه های نگارنده و آن ...ن نشورهای کارشناس که خبره هستن و ما نبوغ نداریم ، یک فوق لیسانس مهندسی زمین شناسی ، دکتر تخصصی مکانیک زمین و سنگ و دارای مدرک هوانوردی در سطح تجاری هستم و حق و اجازه هتک حرمت هم نداره کسی به مردم داشته باشه در صورتی که اگه روی کاغذ بیاد سواد ابتدایی هم نداره، خیلی جالبه داشتم با یکی از همین به اصطلاح کارشناسان که زحمت تدوین این موجه سازی های تاریک را تقبل فرمودن و لطف داشتند یک نمونه رکورد همین همکاران شما را نه درین تحریریه در کل همین بازار که مسئولیت دارند خدمتتون ارائه کنم

آنوقت معلوم میشه که کی باسواده اگر اینحجم از مزاحمتی که برای نظرات خود مردم درست میکنند

وقتی باب میل نیست جوری آبروی صاحب نظرانی که خیلی قصد دارن از مابهتران معرفی کنند خودشان یموقع دیدن یه چیزی مطرح شد که شعوریکه تلافی جویی را بجای شنیدار ترجیح میده از خجالت جلوی همین ملت آب بشه بره زیر زمین ،

ملت خیلی نجابت هم بخرج دادن بازیچه همین کارشناسانی که براشون credit صادر کردید شدند
در سال ۹۹ در همون سال نودونه همین افراد واجد شرایط سازمان بورس سیگنالهایی دادن که با همان علم سازگار نیست
تک  تکش هم موجوده فکر کنم آبرویی برای خیلیا نمونه ،یا آن ..که هر هفته بیست تا سهم لیست میکنه قیمت میده از مدیران ..بورسه

بعد صفحه اینستاگرامی داره و تهش مینویسه صرفا نظر شخصی و هزار بند و تبصره میاره این با سواده ،باشعوره این جاش تو طویله م نیست یه همچنین احمقی که از ..بورسم هست
میاد لیست میده سهم معرفی میکنه برای عموم تهشم
مسئولت نظرات را با خود مردم میگذاره چه قدر مردم بی احترامی تحمل کنند ،

فقط باید تملق باشه که بشه منطق و سواد و دانش، طرف کارشناس بورسه با معدل ۱۶ از دانشگاه نراق من سه تا جوان عالی رتبه علوم انسانی میارم ایشانم بیاد از ده تا سوال دوتا سوال را جواب دادن و خیس عرق نشد چهل کیلوگرم وزن کم نکرد همونجا میگیم باسواد ،با مردم از سر لج درآمد نهایت همون بیسوادی و بیشعوری اون افرادیه که در بالا نکوهش میکنید خودشون اول صف اند وقتی پشت تلفن کارگزاری بجای کارخودش مزاحمت  اطلاعات شخصی کاربران را انجام میده که رکوردش دست متخصص آی تی ثبته اینا سواده اسمش، حق دفاع تک تک اینا محفوظه بشرطی که تجادل نداشته باشند با مردم مردم مریض نیستند اینقدر از عده ای فاقد اخلاق سراسر عقده منزجر باشند!

مردم انفدر باسواد هستند با دوکلام بفهمند طرف کیه ولی اونی از تریبونی اتفاقا از کارگزاریهای بورس در سال نود ونه سهمی را به مردم میگه تا ۲۰۰۰۰۰ تومان میره ،اینو هم مقاله ای داری راجبش بنویسی بورس نیوز؟
یا تریبون عقده گشایی افرادی شده که سواد شخصی و فرهنگی زیر صفر دارند که اینقدر بغض براتون انشاء کرده اند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
وقتی ...ر گردن و اراذل اوباشی از میشه نماینده هشتاد میلیون مردم کشوری با شاخص فلاکت بالا ، انتظاری از وضع بورس نمیشه داشت ! جای شعبان جعفری با پرفسورمعینها عوض شده قطعا ، ایشان هنوز باید دیکته را امتحان بده ببینیم حداقل ۱۴ میگیره! جای تاسفه که ملتی با این همه نجابت و تحمل رنج یک و سراسر و چون رییس کمیسیون بالا بشه زبانش ، این آخه از هم رد نمیشن هر روز باید ملت ریخت سراسر عقده و نکبتشون را ببینه ، این حجم از خلاء و تنگنا در امثال این فقط واسه کارایی سراسر در زندگی که اوج برداشتش از حمایت مردم تلافق و بزن باهادری برابر نقده، ب وقتی استاد اقتصاد این دانشگاه که از هاروارد ظرف یک هفته پذیرش میگیره که برای اقتصاد اونجا ایده بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
صد رحمت به رئیس بورس قبلی حداقل عرضه داشت تا حدودی صدای سهامداران حقیقی باشد و با حرف های غلط مدیران دولتی که یادآور اقتصاد کمونیستی است و با دست درازی به سود شرکت ها بطور مسکن بدنبال عوام فریبی هستند برخوردی کند و یا کلامی حرف بزند .
بهرحال از دلایل رفتن اعتماد در سهامداران همین مدیران نالایق دولتی هستند که فقط به فکر حقوق سرماه خود هستند و ذره ای شجاعت و تعصب بابت این بازار ندارند .
کافیست به رئیس اتحادیه املاک مراجعه کنید که چگونه از ارزشمندی ملک دفاع می کند و.... این روش های دفاع از نجومی بگیران نخ نما شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
شما در یک جمله عدم تحصیلات مرتبط بی تجربگی ونداشتن مهارت آقای عشقی در بالاترین مقام راتایید کردید .در ادامه باکلی دلیل و توجیه سهامداران رامقصر قلمداد نمودید وقتی که سونامی ریزش بورس اتفاق میفتد اعم از خبره وتاز وارد در ضررهستندشما بفرمایید مقصر کیست؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
به غیراز تحصیلات تجربه ومهارت وسوابق چهره ایشان رابازاکربرگ ایلان ماسک.......و سایر افرادی که درامور مالی هستد.مقایسه کنید فرض کنید فردی باچهره ووجنات لویی دوفونس ومستر بین مدیر وال استریت یامزدک شود نتیجه چه خواهدبود. ایشان برای مدیریت کارهای فرهنگی بسیار مناسب می‌باشند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱
سلام و احترام این روند مخرب در دوره های قبلی ام بود سیاستهایی که مجلس اعمال میکنه یا شایدم اونجاهم جای شاسی بلند بلوک میگیرن اعمال می کنند غلطه ، ایشان همین سیپله این انتقادها هست نشون میده کارش بسیار سخته وقتی امکان مبارزه با سواستفاده ها و رنج اعمال کردنها و بازگرداندن طبیعت از دست رفته بازار نیست که ریشه های زیادی داره فرقی نمیکنه رییس یا به قولی کت تنه کی باشه مگه تا حالا فرقی داشته همین نفرینا را راجبه آقای دهقان دهنوی ، آقایان دیگرم بود بشخصه معتقدم سیاستهای میدان دارانه ای که به ظرفیتهای کاذب شرکتها داده شد در دوران سه ماهه چهارماهه قالیباف اصل خیلی زمینه سازی کرد ، شرکتها افزایش سرمایه را برداشته و برنداشته دوباره سال بعد انجام میدهند! اصلا اینجا کسی هست بگه افزایش سرمایه یعنی چی؟؟ خیلی مسخره هست ما افزایش سرمایه را فقط تعریف معافیتی براش داشته باشیم در صورتی که معافیتو به سود میدهند بودای دانشمند